Bedrijfsopleidingen.be
opleidingenadvieseventsjobsleerlocatiesstimulearningstimulearning
 

717 opleidingen gevonden

   

 
Verfijnen of uitbreiden

Uitgebreid zoeken...


 
Zoek Zoek
 
 
 

> Startpagina > opleidingscategorie Managementvaardigheden

Managing people - werken met mensen
IFBD - Institute for Business Development

Voor u een stap kunt zetten naar het aansturen van mensen, moet u inzicht hebben in uw persoonlijke leiderschapsstijl. Dan pas kunt u groeien tot een volwaardig people manager. Hierna leert u hoe u individuele werknemers kunt aansturen en bijsturen. De nadruk ligt hier op hoe u ...

9/11   |  NL   |  Info





Emotioneel intelligent communiceren
IFBD - Institute for Business Development

Behalve ervaring en kennis draagt iedereen een bepaalde ingesteldheid of vooroordeel met zich mee: “Ik ben nu zo…” of “Zij is nu eenmaal niet te motiveren…”. Dit hoor je te vaak op de werkvloer. Alsof dit statische gegevens zijn. Maar inzicht maakt karakter dynamisch. Inzicht in ...

8/11   |  NL   |  Info





Master your to-do list - extra tijd door persoonlijke effectiviteit
IFBD - Institute for Business Development

Dit is niet één van de vele timemanagement trainingen. Deze training leert u niet uw tijd beheersbaar te maken, maar uw opdracht op een kwalitatieve én kwantitatieve wijze te realiseren. U leert niet alleen prioriteiten te stellen, maar vooral hoe u meer kunt doen met uw tijd. U ...

7/11   |  NL   |  Info





Voeren van moeilijke gesprekken
IFBD - Institute for Business Development

Iedere leidinggevende huivert bij het voeren van een moeilijk gesprek. Of dit nu een ontslaggesprek, een negatief evaluatiegesprek, het verzuimgesprek, een project briefing is, … niemand houdt hiervan. Het resultaat is echter dat door het uitstellen of zelfs niet voeren van deze ...

11/10   |  NL   |  Info





Slim interviewen
IFBD - Institute for Business Development

Organisaties die mensen met de juiste attitudes aantrekken, werken beter. Net als coaches die op basis van het inschatten van attitudes hun advies verlenen, slimmer werken. De laatste jaren was het hr-beleid sterk gefocust op het zoeken en ontwikkelen van de m/v met de juiste ...

2/10   |  NL   |  Info





Feedback geven en ontvangen
Van Kelst & Co

Voor wie? Je wil dat je collega’s/medewerkers meer openstaan voor feedback. Je bent op zoek naar tips om zowel positieve als negatieve feedback op een constructieve manier over te brengen, zodat ze gehoord wordt en effect heeft. Je wil je collega’s/medewerkers aanzetten om ...

22/11   |  NL   |  Info





Leidinggeven vanop afstand
Van Kelst & Co

Voor wie? Je bent leidinggevende en wil dat plaats- en tijdsonafhankelijk werken echt opbrengt voor jezelf en je team. Of je wil het opstarten maar weet niet of je medewerkers er klaar voor zijn of hoe hierin een eerste stap te zetten. WAAROM DEZE OPLEIDING? Je verwerft ...

9/5   |  NL   |  Info





Non-verbale communicatie
Amelior vzw

Het belang van non-verbale communicatie wordt bijna altijd onderschat. Het doelbewust ontplooien van deze non-verbale communicatie bezorgt je nochtans mooie resultaten. Bepaalde belangrijke nuances maken het verschil tussen excellent en gewoon communiceren. Om bewust om te gaan ...

7/12   |  NL   |  Info





Sensibilisatie voor leidinggevenden i.v.m. 'psychosociaal welzijn'
Amelior vzw

Op 28/04/’14 verscheen de nieuwe wetgeving i.v.m. de preventie van psychosociale risico's op het werk. Dit legt voortaan een algemeen kader vast voor de preventie van alle psychosociale risico's op het werk, dus nu ook stress en burn-out. De werkgever is ertoe gehouden de nodige ...

30/11   |  NL   |  Info





Leidinggevende vaardigheden voor teamleaders
Amelior vzw

Er komt heel wat kijken bij je taak als teamleider, je kreeg immers tal van nieuwe verantwoordelijkheden. Zo moet je o.a. mensen aansturen die vroeger je collega's waren. Hoe pak je dit nu het best aan? Leerdoelen: verwachtingen kunnen formuleren, prestaties kunnen evalueren, ...

20/11   |  NL   |  Info





Emotioneel intelligent & empathisch omgaan met jezelf en anderen
Amelior vzw

Emotionele intelligentie zorgt samen met cognitieve intelligentie voor vooruitgang en succes van een organisatie. Emotionele intelligentie staat voor het vermogen om eigen én andermans gevoelens te herkennen en er op effectieve wijze mee om te gaan. Cognitieve intelligentie is ...

16/11   |  NL   |  Info





Basisvaardigheden voor de leidinggevende
Amelior vzw

Je wordt of bent leidinggevende? Om je functie op een professionele manier te kunnen uitoefenen, is het belangrijk dat je beschikt over: essentiële basisinzichten over leidinggeven én basisvaardigheden om ook effectief te kunnen leidinggeven. Om deze hier aan te leren vertrek je ...

15/11   |  NL   |  Info





Notuleertechnieken
Amelior vzw

Notuleren is heel belangrijk in communicatie. Tijdens deze opleiding worden alvast tips&tricks meegegeven over hoofd- en bijzaken, selectief luisteren, de gouden 10 minuten na de vergadering. U krijgt een praktijkgerichte training met o.a. een bespreking van een persoonlijk ...

14/11   |  NL   |  Info





Inzicht in en aanpak van stress en burn-out
Amelior vzw

Stress en burn-out zijn begrippen die regelmatig in de media opduiken. Organisaties worden er zich meer en meer van bewust dat ook hun werknemers kunnen getroffen worden. Zeker in het geval van burn-out kan dit langdurige werkonbekwaamheid tot gevolg hebben. Wat kan je als ...

25/10   |  NL   |  Info





Zelfsturende teams opzetten & implementeren
Amelior vzw

Vrijheid en vertrouwen zijn belangrijke waarden geworden in de huidige professionele context. Hierdoor groeit de noodzaak om ook onze organisatiestructuur hierop aan te passen. Medewerkers hebben meer nood aan ondernemerschap en open communicatie. Zelfsturende teams zijn hierop ...

16/10   |  NL   |  Info





Boeiend spreken en presenteren voor een groep
Amelior vzw

Onderzoek toont aan dat één van de meest voorkomende angsten nog steeds 'spreken voor een groep' blijkt te zijn. En dit terwijl een aantal praktische tips&tricks je absoluut verder kunnen helpen. We brengen je op een interactieve manier inzichten en vaardigheden bij zodat je op ...

25/9   |  NL   |  Info





Resultaatgericht en coachend leidinggeven
Van Kelst & Co

Voor wie: Ik wil impact hebben op de prestaties en motivatie van mijn medewerkers en wil het beste uit mijn mensen halen. Hoe combineer ik focus op eindresultaat met aandacht voor mijn mensen en hun ontwikkeling? Hoe krijg ik zicht op wat zij van mij nodig hebben? Wat is mijn ...

16/1   |  NL   |  Info





Teamdynamica
Van Kelst & Co

Voor wie: Je leidt een team of bent teamlid en wil meer inzicht krijgen in hoe je een bijdrage kan leveren aan een performant en verbonden team. Wat zijn de basisdynamieken en de fasen in een teamontwikkeling? Wat zijn de symptomen van elke fase? Wat zijn de signalen dat het ...

24/4   |  NL   |  Info





Moeilijke klanten bestaan niet
Van Kelst & Co

Output: • Een helder toepasbaar kader: de klantendriehoek van Van Kelst & co die inzicht geeft in gedrag van klanten en hoe daar op in te spelen. • Vaardigheden om kwaliteitsvoller en met meer wederzijdse tevredenheid met (moeilijke) klanten om te gaan.

26/2   |  NL   |  Info





Klant- en doelgericht e-mailen
Van Kelst & Co

Voor wie: Ik stel vast dat mijn mails dikwijls niet worden beantwoord, vergeten worden en weinig effect hebben. Wanneer gebruik ik e-mail en waarvoor? Wat zijn alternatieven? Hoe schrijf ik een mail? Hoe creëer ik impact via e-mail? Output: • Heldere tips en trics rond ...

18/2   |  NL   |  Info





Insights: ken uzelf en de ander
Van Kelst & Co

Insights Discovery is gebaseerd op het werk van Carl Jung en gebruikt 4 kleuren om een persoonlijkheidsprofiel te bepalen en zo zelfinzicht, communicatie, productiviteit en organisatieontwikkeling te bevorderen. Aan de hand van een vragenlijst en een aantal interactieve ...

10/5   |  NL   |  Info





Effectief overtuigen
Van Kelst & Co

Voor wie: Ik zit regelmatig in situaties waar ik mensen moet enthousiasmeren, meekrijgen, overtuigen, warm maken... Hoe overtuig ik mijn toehoorder(s)? Hoe bouw ik mijn betoog op? Hoe zorg ik dat men meedenkt? Hoe breng ik structuur in mijn verhaal? Hoe zorg ik dat mijn ...

27/6   |  NL   |  Info





De impact van mijn stem
Van Kelst & Co

Voor wie: Ik spreek regelmatig in en voor groepen, teams, vergaderingen... Ik wil de mogelijkheden en beperkingen van mijn stem als drager van mezelf en mijn boodschap verkennen. Hoe komt mijn stem over? Hoe kan ik mijn stem op de juiste manier hanteren? Hoe kan ik via mijn ...

8/2   |  NL   |  Info





Effectiever communiceren met nlp
Uit Jezelf

Wil u uw team beter motiveren? Wil u sterker staan vanuit uzelf? Wil u professioneel omgaan met moeilijke situaties op het werk? Wil u leren hoe vanuit menselijke warmte assertief en toch in alle respect tot de kern van de zaak kan komen tijdens een gesprek? Dan is deze ...

6/10   |  NL   |  Info





Assertiviteit
SBM

U weet wel wat zeggen maar u durft niet. U denkt 'neen', maar u hoort uzelf 'ja' zeggen. U aanvaardt extra werk, ook al hebt u er geen tijd voor. U vermijdt conflictsituaties. Dit zijn maar enkele voorbeelden waarbij uw assertiviteit op de proef wordt gesteld. Zelfverzekerdheid ...

5/11   |  NL   |  Info






Resultaten 101-125 van 717 vorige pagina -  Pagina  2  3  4  5  6  7  8   - volgende pagina

Bedrijfsopleidingen.be

Missie
Over deze site
Overzicht categorieën
FAQ
Gebruiksvoorwaarden
Referenties
Bedrijfsgegevens

Adverteren

Website
Opleidingskrant
Nieuwsbrief

Info

Subsidies & Fondsen
Nieuws en persberichten
Links

Contact

K. Vandermeersch
kristoff@bedrijfsopleidingen.be
+32 486 65 51 81
I. Vanhaecke - boekhouding
isabelle@bedrijfsopleidingen.be